lördag 21 december 2013

Ansvar för vardagens debatt .,.

Britta Sethson skriver "I Norge har ett främlingsfientligt parti tagit plats i regeringen och i Sverige har vi ett Neofascistiskt parti i riksdagen. Vi måste alla ta ansvar för att ta debatten i vardagen."

http://nyabrittas.wordpress.com/2013/12/21/inga-nazister-pa-vara-gator-2/

Jag vet inte vad hennes vetenskapliga grund är för att benämna ett parti som neofascistiskt men att ta ansvar Britta var det som sagt, ta ansvar för debatten i vardagen ...

Exempel :

 Bert
Jag tycker inte alls det luktar mer unket än tidigare. Sanningen är väl att det luktar dynga hela tiden av Reinfeldt. Hans falska retorik är hans signum .
Men ”lengräddat” folk tror på eländet än.
Han är en fullkomlig katastrof för Sverige.
http://nyabrittas.wordpress.com/2013/12/07/det-luktar-unket-om-reinfeldts-hyllningar-till-nelson-mandela


fredag 20 december 2013

Nitiska tjänstemän - välfärdens apostlar

 "Kommunen tog sillen från barnens julbord"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18064801.ab

En rolighet kring Åre kommun (ovanstående var inte roligt).

"Åre kommun har en tradition att byta styre vid varje kommunval. Det finns en stor dynamisk väljargrupp som inte tvekar att byta block. Detta uppskattas givetvis av oppositionen, väl i majoritet gillas inte denna tradition lika mycket."

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85re_kommun




" man kan inte vara Socialdemokrat utan att vara Socialist"

Stefan Ljung (s)  som nyligen avgått som ordförande för Säffle Arbetarekommun efter interna stridigheter skriver :

"Man kan vara Socialist utan att vara Socialdemokrat, men man kan inte vara Socialdemokrat utan att vara Socialist."

 http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1879&blogg=63037

 Skulle så vara fallet skulle S vara ett mycket mindre parti. 

Socialister inom S bör nog fundera på vad deras "systerpartier" (för att använda Aftonbladets terminologi) gjorde under t.ex förra Tunisiska regimen (som var medlem av socialistinternationalen) eller nu under Kubanska respektive Nordkoreanska partiets styre för att ge några exempel.

Socialister inom S bör nog vandra över till V och låta S bli ett modernt icke-socialistiskt parti. Det kan vara en bra önskan inför det nya året.

Tidigare sade han bland annat :

"– I dag är vi inte regeringsdugliga, men det ska vi vara då, det är läge för oss, säger Stefan Ljung, nyvald ordförande i Säffle arbetarekommun."

 http://www.vf.se/nyheter/saffle/ljung-tror-pa-s-i-nasta-saffleval

Och nej, ni är inte regeringsdugliga nu heller, speciellt inte på nationell nivå.

Extremister i farten


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18060368.ab

"Välfärd" kostar - här gick 138 miljoner ner i sjön ...

 "Nu ser det ut som om Malmö stad äntligen lyckas bli av med sina penningslukande koggar - två kopior av medeltida handelsfartyg. En privatperson tar över skeppen för en symbolisk hundralapp."

"Malmös två koggar byggdes i kommunal regi med start 1998 som sysselsättning för arbetslösa byggnadsarbetare. Driften av båtarna överlämnades till historieentusiaster i Stiftelsen Foteviken som i november förra året dock försattes i konkurs.
I februari i år beslutade kommunen att fartygen snarast skulle avyttras, men det har varit svårt att hitta några köpare. Allt som allt har koggarna kostat Malmö stad 138 miljoner kronor."


http://www.di.se/artiklar/2013/12/19/en-hundralapp-for-malmos-koggar/


söndag 15 december 2013

Peter Högberg (s) får hatmail rörande mig

Extremister inom socialdemokratin försöker påverka Peter Högberg att blockera mig från att utrrycka mina åsikter och kommentera på hans blogg !


Men debatten måste få vara spänstig. När jag sitter och skriver detta så landar detta mail in ” Tycker det är märkligt du tillåter en extremhögerskribent som Jonny Disenfeldt ge kommentarer på din Blogg. Det är många på sossebloggen som avstängt honom från Kommentarer. Råd: Gör så även du, Innan han lurat in dig i en fälla.” Jag svarar att alla som håller sig inom lagens råmärken är välkomna att kommentera och att man tar debatten för eller emot. Men då kommer nästa svar ” Jonny bedriver Högerpropaganda på din blogg. och hånar sjuka, arbetslösa. pensionärer.Inser du inte att han utnyttjar din Blogg för att föra fram sin extrema högerpropaganda där han t.o.m kan sägas skriva om fakta men där jag hittils aldrig sett uppgift om Källa. Han är avstängd från flera bloggar och kommentarssammanhang .Men inte hos dig. Mycket märkligt att du låter en extremhögerskribent få håna och provocera EX han skrivit:
"Den som saknar förmåga att debattera är väl du, en åldrig skånskt präglad haverist.  Du har visst uttryckt glädje över när en moderat avled tragiskt.  Du attackerar på ett vedervärdigt sätt allianspolitiker och till och med socialdemokrater som inte är socialister och extremister som du själv.."Jag tror inte du har koll på Disenfeldt.” Jag suckar och känner hur skribenten inte klarar debatten utan vill stänga av dem som inte är politiskt korrekta enligt hans egen definition. ”Som sagt Jonny är avstängd på massor sossebloggar. Han provocerar Jag vet det. Jag tycker inte du är en seriös Bloggare om du låter en som honom få fortsätta som han gör på din blogg. Tror inte alls du har full. Där misstror jag dig starkt. Sossebloggen ska vara en sosseblogg inte en Blogg där extremhögern tar för stor plats”. För mig är det enkelt att låta alla komma till tals och som jag skrev igår: 

Min kommentar ( :

Så då är jag en "extremhögerskribent" då... snart är jag väl rasist, neofascist etc ... socialistiskt nyspråk a'la George Orwell är nära tror jag, "doubleplusgood" ....

Jag har blivit avstäng från S-bloggarna av Tord direkt efter att jag påpekat ett antal gånger att personer som t.ex "Bert"/Bertil Lundmark och andra skrivit vedervärdiga saker om allianspolitiker.

Det är just denne "Bertil Lundmark" som till exempel utbrast i glädje när en moderat avled tragiskt. Han förespråkar livstidsstraff för allianspolitiker med mera. Han attackerar (likt Silfverstrand) socialdemokrater och tar sig rätten att anse vad en socialdemokrat ska vara och inte vara.

Det vi vet är ju att "Bert" hålls om ryggen av Tord Oscarsson och Bengt Silfverstrand (den senare dömd för förtal) och dessa påstår sig veta identiteten på denna pseudonym och trots alla övertramp har de ännu inte gett "Bert" någon reprimand. Jag finner det märkligt att de skriverier som vissa skribenter gör tillåts stå kvar hos en del S-bloggare. Tonen hos en del S-bloggare har även den ibland passerat rimliga gränser.

Jag refererar ofta med länk till de faktauppgifter jag ger, saknas det och någon ber om det så försöker jag lägga till länk så det påståendet är inkorrekt.

Jag är demokrat , inte socialdemokrat, bara demokrat.
Jag ogillar fascism, nazism, kommunism, socialism och religiös fundamentalism.

Peter Högberg tillhör de få socialdemokrater som jag läst som har en ryggrad, en människa som inger förtroende. Det betyder inte att jag håller med nämde i allt, absolut inte men jag har full respekt för Peter och skulle gärna se honom som riksdagsman.


Socialdemokrater som Tord Oscarsson, Bengt Silvferstrand och Bo Widegren är partiets värsta fiende enligt mitt synsätt, de är bra valarbetare för alliansen men att vi skattebetalare ska ha stått för deras leverne är beklämmande.
Bo Widegren kallade mig bland annat skitstövel, ett epitet som kommande från honom är att betrakta som positivt....

http://rogerjonssons.blogspot.se/2013/12/har-daltas-inte.html?showComment=1386422881952#c5197948060246639747



lördag 14 december 2013

Britta Sethson kritisk mot sitt kära parti.

Britta Sethson klagar på 5:e jobbskatteavdraget i sig och speciellt på sitt socialdemokratiska parti som INTE vill avskaffa det (officiellt).

Vi talar om ett parti som röstat emot varje steg / förbättring för de som arbetar men som nu gett carte-blanche till alliansen och säger sig acceptera alla skattesänkningarna på arbete som gjorts inklusive det som de röstade emot och som nu genomförs 1 januari 2014 ... vem tror på detta parti?
Tydligen en besviken Britta.

http://nyabrittas.wordpress.com/2013/12/14/femte-jobbskatteavdraget

Jag kommenterade :
Jonny Disenfeldt
1. Jobbskatteavdraget ger ca 1850:- i månaden i plånboken per månad för en genomsnittlig svensk heltidsarbetande. För en familj med två heltidsarbetande med genomsnittlig inkomst alltså ca 3700:- i månaden, Detta är en rejäl förbättring.

2. Att ha en hög inkomst över den brytpunkt som finns för jobbskatteavdraget ger inte mer i avdrag, det gynnar alltså INTE höginkomsttagare. Brytpunkten ligger strax över den genomsnittliga månadsinkomsten.

3. Vad gäller restaurangmomsen så gillas den sänkningen av fack inom området som numera vågar ha en egen åsikt och inte följer S-piskan.
Varför skulle förresten det vara olika moms på om man äter maten inne i en restaurang jämfört med utanför ? Kan ni förklara det ?

4. ”Sprickor” i välfärden ? Vi tar in mer skatter än någonsin, satsar mer än någonsin på vissa områden,… Det som fallerar är dålig organisation och planering, dålig offentlig upphandling, dåliga IT-hjälpmedel etc. Det finns tyvärr en fortsatt mycket stor ineffektivitet i den offentliga verksamheten.
Att ta till metoden att häva in mer skattemedel på denna tyder på att man inte har kapacitet att göra bra lösningar. Den sortens politiker ska vi inte ha.

5. Det finns ingen ”stöld”, de som betalar för soc.försäkringarna är de som arbetar. Samma som får jobbskatteavdrag.

6. Pensionärer och arbetslösa betalar inte allmän löneavgift, en ren statlig löneskatt, de betalar inte heller skatter till soc.försäkringssystemen för den delen.

En seriös diskussion kräver att man förhåller sig seriös till fakta.
Är vi inte överens om det ?


återkommer i morgon med svar. Men du har fel på alla punkter som vanligt Jonny.


OK, då ska vi se imorgon hur hon visar att jag har fel på alla punkter ,,, det ska bli spännande.

Suck, det blev inte mycket med hennes retorik ...


brittasethson
1) Nu pratar jag om det femte jobbskatteavdraget Jonny. Jag kan hålla med partiledningen om att ett slopande av samtliga jobbskatteavdrag kan bli tufft för många människor
2) Se: http://storstad.files.wordpress.com/2012/05/inkomstfocc88racc88ndring.png
3) Restaurangmomsen har knappast gett några fler jobb, vilket var den uttalade avsikten. Möjligen har några dåliga syltor klarat sig kvar pga subventionen
4) Vore bra om du kunde komma med någon typ av referens på detta påstående. Det beror på hur man räknar. Om man räknar i fast penningvärde har resurserna ökat. Men om man tar hänsyn till löneutveckling och indexförändring har resurserna minskat ute i landstingen.
5) se här. Exakt vad jag har hävdat i många år nu: http://www.dagensarena.se/opinion/kjell-rautio-lo-borgs-trolleritrick-sa-betalar-du-for-skattesankningen/
6) Så Jonny är nöjd med nuvarande ordning på skattesidan. Det är han rätt så ensam om. http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1662800-ingen-vill-behalla-pensionarsskatten

Ja Jonny jag tycker att vi ska förhålla oss seriösa till fakta.
Hej Britta, vad trevligt att kunna diskutera !
1. Jag talar om vad jobbskatteavdragen ger nu, efter 1 januari ger de ytterligare lite till. Ditt parti harröstat emot varje steg / förbättring för de som arbetar men som nu gett carte-blanche till alliansen och säger sig acceptera alla skattesänkningarna på arbete som gjorts inklusive det som de röstade emot och som nu genomförs 1 januari 2014 … vem tror på detta parti? Tydligen en besviken Britta.
Hade jag fel i det jag skrev, svar NEJ.
2. http://www.di.se/artiklar/2013/11/29/sa-mycket-okar-lonerna/
Citat :
“Bland privatanställda tjänstemän ökade månadslönen med 1,6 procent till 35.880 kronor, inklusive rörliga lönetillägg, och ökade med 1,5 procent till 35.160 kronor exklusive rörliga lönetillägg.
I båda dessa är övertidstillägg exkluderat.”
“Den genomsnittliga månadslönen för anställda inom kommunerna ökade 2,1 procent till 26.210 kronor i september, jämfört med samma månad 2012.”
“Den genomsnittliga månadslönen för landstingsanställda ökade samtidigt 1,5 procent till 31.190 kronor, jämfört med samma månad 2012″
“Den genomsnittliga månadslönen i statlig sektor ökade 2,4 procent till
33.240 kronor.”
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skatt-pa-arbete/Jobbskatteavdraget/
Maximum uppstår runt 29000:-
Hade jag fel i det jag skrev, svar NEJ.
3. Restaurangfacket är för momssänkningen.
Det finns visst uppgifter att det gett jobb och framförallt räddat jobb i en sektor med små marginaler.
Varför skulle förresten det vara olika moms på om man äter maten inne i en restaurang jämfört med utanför ? Kan du förklara det ?
Hade jag fel i det jag skrev, svar NEJ.
4. Landstingen tar in sin egen skatt, det finns landsting styrda av ditt parti och landsting styrda av allianspartier etc.
Det som fallerar är dålig organisation och planering, dålig offentlig upphandling, dåliga IT-hjälpmedel etc. Det finns tyvärr en fortsatt mycket stor ineffektivitet i den offentliga verksamheten.
Att ta till metoden att häva in mer skattemedel på denna tyder på att man inte har kapacitet att göra bra lösningar. Den sortens politiker ska vi inte ha.
Det finns uppskattningar att det offentliga har en ineffektivitet på ca 20-30%, att dålig offentlig upphandling kostar ca 100 miljarder per år etc etc,
Hade jag fel i det jag skrev, svar NEJ.

5. Att de som arbetar via sin arbetsgivare betalar in en extra statlig löneskatt (allmän löneavgift) och numera får tillbaka den till större delen i form av jobbskatteavdrag torde vara vad som ska ske, vill du att pengarna skall tillbaka till arbetsgivaren ? Jag antar att du tycker det är rättvist att de som arbetar är hårdare beskattade än motsvarande arbetslös/pensionär.
Hade jag fel i det jag skrev, svar NEJ.
6. Pensionärer betalar mindre skatt än motsvarande arbetslös, de har högre grundavdrag. Pensionärer och arbetslösa betalar mindre skatt än motsvarande arbetande eftersom de slipper betala allmän löneavgift som är på ca 10% av den arbetandes bruttolön.
Tycker jag att pensionärer ska få sänkt skatt ? Absolut !
Hade jag fel i det jag skrev, svar NEJ.
Du skrev att jag hade fel på alla punkter Britta, det påståendet kan jag inte se att du styrkt.
Som sagt, låt oss förhålla oss seriösa till fakta.
1) Som sagt jag diskuterade det sista jobskatteavdraget och det anser jag att vi ska upphäva om vi vinner regeringsmakten i september 2014. Tyvärr har inte min partiledning samma uppfattning men en stor del av svenska folket.
2) Det är ett välkänt faktum att klyftorna har ökat dramatiskt i Sverige. Jag visade lite statistik för hela inkomstskalan i länken i förra kommentaren. Högern vill ju inte låtsas om det förstås utan tar till allehanda beräkningsknep för att påstå motsatsen. http://alliansfrittsverige.nu/aktuellt/2013/12/inkomstklyftor-ar-sa-traumatiskt-att-moderater-inte-klarar-av-att-prata-om-det.

3) Ja visst har kanske några konkurser undvikits: http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/11/22/restaurangfacket-svanger-om-krogmomsen/. Men inte har det skapats några nya jobb som var avsikten utan möjligen har några inte så populära krogar kunnat fortsätta sin verksamhet. Men är det så att vi ska ensidigt subventionera krognäringen???
4) Fick fortfarande ingen referens på dina påståenden. Tycka är en sak men fakta en annan Jonny. Det är visat i ett flertal vetenskapliga studier att offentligt driven vård är lika eller möjligen mer effektiv än privat vård och omsorg. Om detta råder koncensus i forskarvärlden. Läs på här till exempel: Bruce Hollingsworth, The measurement of efficiency and productivity of health care delivery, Health Economics 17 10 p.1107-1128 2008
5) Jag har skrivit det förr och skriver det igen. Alliansen har erkänt att man måste försämra i sjukförsäkringssystemet för att få råd med sina skattepengar. Det gjorde man redan i förra mandatperioden. Indiska reptricket är bara förnamnet. Nu börjar det mullra ordentligt i LO-borgen.
6) Jag gick in på denna sida http://www.jobbskatteavdrag.se/. och beräknade inkomst efter skatt. Och kan man tänka sig. Med en inkomst på 30 000 pixlar så fick jag behålla 1000 kronor mer som förvärvsarbetare än som pensionär. Men det var säkert en bugg Jonny så oroa dig inte
Det enda som är helt säkert är att Jonny alltid har rätt när han själv får berätta det.
Nu var avsikten med denna blogpost inte att diskutera allt. Därför godkänner jag inga kommentarer förutom de som handlar om innehållet i ursprungliga bloggposten. Nämligen huruvida vi ska behålla det femte jobbskatteavdraget eller inte


 Jonny Disenfeldt Din kommentar inväntar granskning.

1. Jag tycker vi ska behålla det femte jobbskatteavdraget och även sänka skatterna när ekonomin så tillåter ytterligare. Såväl för pensionärer som arbetandfe och arbetslösa.
2. Att klyftan ökat mellan de som arbetar och de som inte arbetar är ju en av grundstenarna i alliansens arbetslinje. Du ogillar detta och vill ha mer av utjämnande bidragspolitik istället. Det är ju skillnaden mellan allians och socialdemokrati, arbetslinje versus bidragslinje, det är det valet står mellan. Att fortsätta på den inslagna banan eller gå tillbaka till ett samhälle som återigen höjer skatt på arbete ad infinitum.
3. Vilken nivå restaurangmoms ska ha kan man diskutera men jag tycker den ska vara samma oavsett om man äter inne i restaurangen eller om man tar med maten ut. Fackföreningen tycker tydligen att momssänkningen gynnat sina medlemmar.
4. Jag ska återkomma med länkar om jag har tid, du kan faktiskt googla själv. 100 miljarder i uppskattat svinn pga dålig offentlig upphandling, förluster pga ineffektivitet inom offentlig drift på 20-30%.
”Konsensus i forskarvärled” – nja det skulle jag nog inte påstå. Så mycket vet du nog om forskarvärlden och hur den fungerar, du är ju en del av den själv.
5. Försämring av ersättningar är en del i arbetslinjen, inget speciellt med det.
6. Den beräkningen tar inte hänsyn till de extra skatter som vi som arbetar måste betala. I arbetsgiv.avgifterna ingår allmän löneavgift som är en ren statlig skatt på ca 10% av bruttolönen. Det trodde jag du visste om.
http://www.dn.se/debatt/pensionarer-beskattas-inte-hardare-an-lontagare

 Jag noterar slutligen att du inte lyckades visa att jag hade fel.





söndag 8 december 2013

Proffe(s)(s)orskan Sethson och extremism

 http://nyabrittas.wordpress.com/2013/12/07/det-luktar-unket-om-reinfeldts-hyllningar-till-nelson-mandela


Bert
Jag tycker inte alls det luktar mer unket än tidigare. Sanningen är väl att det luktar dynga hela tiden av Reinfeldt. Hans falska retorik är hans signum .
Men ”lengräddat” folk tror på eländet än.
Han är en fullkomlig katastrof för Sverige.
så är det

 Bert
Kolla in kommentarerna från högerkramarna nu ger man sig direkt på Palme och Ingvar.
Herregud det är väl stor skillnad att diplomatiskt träffa Mugabe och i gengäld avsky hans politiska sätt.
Det var ju just det Mandela stod för att krig var ingen lösning utan diplomati och ord var lösningen.

Det som Moderaterna inte gjorde var att man inte stödde Mandelas goda tanke. Högern de vill bara kriga och bete sig primitivt.
På det förtrycker Moderaterna sitt eget folk genom att utförsäkra sjuka och sätta arbetslösa i FAS-3 slaveri. kolla bara förebilden som Reinfeldt har USA. där man under 40 år fängslat 45 miljoner Amerikaner.
Så blir det när privatisering går överstyr.
Reinfeldt är en stor dynghög kort sagt som det luktar pest av .

Jan S Sjöberg
Jag såg i TV hur Fredde försökte verka sorgsen över en världsmans bortgång. Fredde, är så långt från mänsklig godhet man kan komma.
Freddes föregångare var inte precis överhövligt pratsamma när Mandela kom ut i friheten. Än mindre när Mandela blev president. Man ska hela tiden ha i minnet högerns sympatier med en mustaschprydd herre under trettio- och fyrtiotalet. Troligen då även sympatier med Sydafrikas Botha, kan tro.
Freddes ”framträdande” blev bara så patetiskt. Hade han hållit käft, hade han fortfarande bara varit den falske Fredde. Nu sjönk han än djupare i moderatträsket!
Så var det sagt!
...


lördag 7 december 2013

Jan (S) Sjöberg - Sverige är åt helvete.


http://www.blogger.com/profile/01648646169206860816

En extremist bland socialdemokraterna. Han skriver allsköns propaganda på sin blogg, http://janssjoberg.blogspot.se/

Han twittrade nyligen :
 
Jan S Sjöberg @janssjoberg
Jag ser i TV hur Du Fredde försöker verka sorgsen över en världsmans bortgång. Du Fredde, är så långt från mänsklig godhet man kan komma.



Undrar hur "långt från mänsklig godhet" extremisten Sjöberg är ...

Sverige borde införa en broms när det gäller skattesubventionen för den stora "arbetande massan"? Skattesänkningen är en subvention.

Sjöberg anser att det en arbetare får behålla efter skatt är en subvention av staten.
Allt mindre än 100% skatt är alltså en subvention till oss arbetare. Sådan är ju socialismen.

Hos Roger Jönsson, http://rogerjonssons.blogspot.se/2013/12/har-daltas-inte.html
skriver denne om mig (publicerar personuppgifter som personnummer etc) :

Jag har ungefär samma bakgrund som dig Roger, med skillnaden att jag började läsa först vid 35 år. KomVux var då min räddning. Jonny Disenfeldt finns på http://disenfeldt.blogspot.se och
http://www.ratsit.se/XXXXXXX.


Jonny Disenfeldt verkar spy galla över allt och alla som inte sympatiserar med Reinfeldt.


 Min reflektion :

Hej, Jan S Sjöberg.

Du visar upp ett o(s)unt beteende.
Ska du kalla samman S-trupper och anfalla mig ?
Jag noterar att du är extremist, ska jag gräva vallgrav och beväpna min familj för självförsvar ?


Nej, Sverige är inte åt helvete, Sverige är ett bra land, ett av de bästa som står att finna, extremism däremot är åt helvete. Den måste bekämpas med demokrati.



Skånsk socialdemokrat kallar mig skitstövel ... ROFL

På bloggen http://rogerjonssons.blogspot.se/2013/12/har-daltas-inte.html

skriver Roger Jönsson / S om att socialdemokrater inte daltar.

Jag skrev ett inlägg :
Du är så upprörd över att de som arbetar får behålla lite mer av sina hårt förtjänade pengar.

Du vill ta fram skattepiskan och slå på de arbetande igen... ditt eget parti håller dock en helt annan profil utåt sett, kan man lita på ditt parti och dess officiella hållning ? Absolut inte !


Den skånske socialdemokraten / socialisten Bo Widegren skrev då :

Till Jonny vill jag bar säga: Ja, Jonny man kan vara förbannad över att de som har höga löner får betala litet mer för att samhällets välfärd för alla skall fungera. Och för de rika så skall skattepiskan fram. Det säregna är att alla - även de rika - tjänar på ett samhälle där solidaritet härskar det visar ett flertal undersökningar. Och hur du kan ifrågasätta en persons ärliga strävande utan att veta ett vitten om den personen säger ju det mesta om ditt sätt att argumentera. Som alla skitstövlar skriver du också under pseudonym (Jonny).

Jag som känner dig Roger vet ju att du kommer från ett i dina uppväxtförhållanden och i din medkänsla för människorna kring dig kommet patos att förändra samhället till något bättre. Du skrev fint i bloggen och jag stödjer din riksdagskandidatur.



Mitt svar :

Till Bo :

De med höga inkomster betalar redan en rejäl portion av sina löner i skatt. Att beskatta dem med mycket högre skatter ger inte mycket i intäkter, det bör du veta.

De stora skatteintäkterna kommer från den breda arbetande massan, detta är enkla fakta. Det är denna breda arbetande skara som ska stå för fiolerna.

Den genomsnittlige heltidsarbetande inkomsttagaren får via jobbskatteavdraget ca 1800:- mer i månaden mer i plånboken. Det är ca 22000:- per år.

För ett par runt 40 000:- , detta är du emot, detta har ditt parti varit emot hela tiden men nu plötsligt inför nästa val så påstår man plötsligt att man accepterar alla dessa skattesänkningar, detta saknar all trovärdighet.

Vad gäller Rogers strävanden så är de mycket tydliga efter att under lång tid läst denna blogg. Han är emot vanliga arbetandes skattesänkningar.

Att du kallar mig för skitstövel tar jag med ro, du är en socialist och du har svårt för det här med demokrati och att respektera andra. Det visar du ofta med dina egna skriverier på egna bloggen. Socialister daltar inte med oliktänkande, det är alldeles klart, det har historien visat.

 

tisdag 3 december 2013

En förödd skola ...

http://www.expressen.se/nyheter/svenska-skolan-rasar-i-stor-jamforelse/

Socialdemokraternas kommunalisering av skolan är givetvis en anledning till det kontinuerliga raset.

De länder som det går bra för har disciplin och mycket stark målinriktning där man har en helt annan inställning till skolans roll än vi har i det svenska samhället.

De har vidare INTE en extremt stor invandring av grupper med mycket låg utbildningsprofil där arbetslöshet och ett liv på socialt stöd är vad som kallas integration...

Den misslyckade arbetslöshetsinvandringen kostar på alla fronter i samhället.

Det kommer att ta generationer att förändra skolan till det bättre igen, frågan är om det ens räcker.

måndag 2 december 2013

Socialistisk poesi

Jenny Wrangborg, uppenbarligen en socialist, kallar Stockholms politiska styre för "rika idioter".

 http://www.jennywrangborg.se/blogg/2013/07/17/jag-ar-inget-foretag/

Profe(s)(s)orskan Sethson gillar...
http://nyabrittas.wordpress.com/2013/12/03/jag-ar-inget-foretag-jenny-wrangborg/

Min kommentar :

Stockholm styrs av "riktiga idioter" säger hon.

En märklig syn på demokrati och flerpartisystem.
Men det är ju inte första gången som du kört i diket när det gäller demokratisyn.