måndag 7 augusti 2017

MJÖLK - Denna gudars brygd ...

Jag tillhör den lilla minoritet (ca 25%) på vår jord som genom naturlig selektion och adaption utvecklat tolerans mot laktos. På grund av detta kan jag när jag så önskar avnjuta ett kallt glas mjölk, jag kan avnjuta mat tillagad med rikligt med grädde och tillhör alltså "de utvalda".
Jag kan utan oro blanda mjölk eller grädde i mitt kaffe, göra en fin kall eller varm chokladdryck att smutta på. Jag kan sitta med min feta latte, lägga ner lite vitt socker eller varför inte lite brunt socker för att vara lite ekivok... Jag kan mixa min mjölk med Kahlua och slänga i rejält med isbitar och avnjuta en gudomlig "brown cow".

Sedan har vi de där hatarna av allt vitt, av allt olikt, självhatare som Tobias Linne och Iselin Gambert som av någon märklig anledning lyckats få arbete på Lunds Universitet.
De menar att "mjölk och mjölkdrickande sedan åtminstone det sena 1800-talet har använts som en symbol för rasbiologisk renhet och vit överlägsenhet."
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/2WzMB/sa-blev-vit-mjolk-en-symbol-for-vit-makt
WOW !
En annan vrickad forskare skriver "“By declaring milk perfect, white northern Europeans announced their own perfection” (DuPuis).
OUCH !

Naturens gåva i form av en adaption till oss i den kalla norden är alltså en symbol för något hemskt.  Jag antar att samma då gäller för asiaternas i genomsnitt klart överlägsna resultat på IQ test eller varför inte nordafrikaners speciellt adapterade muskelfibrer som gör dem överlägsna i vissa idrotter...

Nature is a bitch, den har skapat oss lika men ändå olika, vi har genom evolutionen till vissa vänsterextremisters fasa erhållit genkombinationer som ger vissa regionala fördelar
som inte alla har... tough luck ... men så ser verkligheten ut... .



PS - Numera dricker jag nästan aldrig mjölk rent, endast blandat med annat eftersom mjölk i sig inte är särskilt gott...

iotakt.se skriver om den islamofobiska korven i sin satir , appropå detta vänsterextrema flum om mjölk... http://iotakt.se/den-exkluderande-nattmaten/