tisdag 19 december 2017

Häpnadsväckande dumt

"Malmö-fenomenet med män i grupp som överfaller och bestialiskt våldtar unga kvinnor utomhus skulle kunna förebyggas – om man öppnade fler fritidsgårdar. Den teorin framför feministen och vänsteraktivisten Hanna Höie."

Hanna Höie är givetvis med i #jagärhär ...
 http://www.friatider.se/feminist-bristen-p-fritidsg-rdar-bakom-gruppv-ldt-kterna-i-malm

Sedan har vi Nordeas personalchef Karen Tobiasen som säger sig ”inspireras” av Adolf Hitler...
Att hon förklarar inspirationen med att Hitler är ett skräckinjagande exempel på att man kan leda ett folk till att göra fullständigt skräckinjagande saker är kanske ändå inte rätt sätt att hitta sin inspiration från ...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3j9Awd/nordeas-personalchef-inspireras-av-hitler

Sist men inte minst dum har vi vänsterextremisten , AFA-veteranen och Expo-grundaren Tobias Hübinette, som gråter ut efter att inte ha fått den tjänst han sökt ("Centrum för mångvetenskaplig forskning om rasism" vid Uppsala universitet).

Han skriver förtvivlad "Det jag nu har lärt mig en gång för alla med denna skamlöst jäviga, nepotistiska och korrumperade tjänstetillsättning vid Sveriges första rasismforskningscentrum i Uppsala är att det spelar ingen som helst roll hur mycket en/jag skriver och publicerar, hur många konferenser och seminarier som en/jag bjuds in till och deltar i och hur (hyper)aktiv en/jag är i frågor som rör ras och rasism både inom och utanför högskolevärlden och både i och utanför Sverige eller hur mycket en/jag förstår och behärskar dessa frågor utifrån en i det närmaste dygnet runt-förvärvad kunskap då det inte är det som räknas utan det enda som räknas är uppenbarligen en bisarr och grotesk blandning av coolhet och stil samt kontakter och (intimsfärs)relationer."

"Jag lämnar därför härmed den svenska antirasistiska forskarvärlden bakom mig vars ”innegäng”, inre cirkel och självutnämnda elit med Diana Mulinari och Mekonnen Tesfahuney i spetsen har bedömt och dömt ut min forskning som varande både lågkvalitativ (d v s usel och undermålig) och oönskad (d v s ointressant och irrelevant) trots att jag med råge är en av de forskare i landet som har ägnat mig åt forskning om ras, rasism, minoriteter och svenskhet både allra längst mätt i tid och allra mest mätt i energi och inte minst mätt i antal publikationer, presentationer och andra insatser och aktiviteter som jag under många år har stått bakom för att bidra till och utveckla den svenska rasismforskningen."

Tobias Hübinette är givetvis med i #jagärhär ...
https://tobiashubinette.wordpress.com/2017/12/18/hogskolevarlden-nepotism-antirasism/
http://www.friatider.se/bitter-expo-grundare-l-mnar-antirasistisk-forskarv-rld-fick-inte-tj-nsten-han-ville-ha