fredag 6 september 2013

Green... såga av hennes politiska gren alla svenska väljare !

Monica Green, socialdemokrat kläcker ofta ur sig dumheter.

Dagens dumhet : http://monicagreen.webblogg.se/2013/september/allmosor-till-de-fattiga.html

Där skriver hon

"Nu ska alla tänka att så fiiiiiint att av Regeringen som avsätter 122 miljoner kronor under två åren till stöd för barn i ekonomiskt utsatta hushåll. Pengarna, högst 3 000 kronor per barn och år, ska ge barnen möjlighet att delta i organiserade fritidsaktiviteter.
Jag tar mig för pannan och tänker nej, har det gått så långt nu med ned monteringen av den generella välfärden att regeringen ska dela ut allmosor till de fattiga."


 Detta anser Green vara allmosor åt de fattiga, en satsning på 3000:_ / barn i de familjerna som har lägst inkomster.

JAG tar mig för pannan åt denna S-kvinna som för dyra skattepengar sitter och jäser i Sveriges riksdag.

Rösta bort henne !!!

 

Jag frågar henne : Så barnbidrag är allmosor också då ... DU är pinsam.

Frau Green svarar :
Barnbidrag är generellt och ingår alltså i den generella välfärdspolitiken  

Min kommentar :
Det du därmed säger är att OM man istället ger ALLA barnfamiljer 3000:- mer / barn om året är det OK, men om man satsar på de mest ekonomiskt utsatta familjerna så är det allmosor ...

Detta är alltså socialdemokratisk ekonomisk politik ...

Rösta bort henne !!!

Hon svarar :
 Det stämmer attdet är skillnad på allmosor och generell välfärld,

Min replik:
Slutsatsen är att alla ekonomiska reformer som gynnar låginkomstttagare är enligt dig att betrakta som allmosor.

Jag har nu fått en klarare bild av ditt partis ekonomiska politik.

 

Rösta bort henne !!!