måndag 16 februari 2015

Snyftande religiösa

Lars Flemström, en kristen som är stött av att man driver med religion kommenterar hos Jan Andersson.

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1755&blogg=67754

Han skriver "Att de provokationer, som Vilks har gjort sig skyldig till, är lagligen tillåtna har jag inte ifrågasatt. Men man ska nämna saker vid sina rätta namn, att det handlar om rätten att såra andra människor. Men Vilks åker snålskjuts på yttrandefriheten, trots att han de facto inte framför några yttranden, utan snarare ger mördare en förevändning att yttra sig på sitt sätt. Och jag undrar hur tillåtet detta hade varit, om inte Vilks hade varit en uppburen s.k. kulturpersonighet. I så fall hade det kanske blivit åtal för hets mot folkgrupp?"
 

Min kommentar till Flemström

Angående att såra och provocera människor.
Din kristna kyrka dömer mig som ateist till att brinna i ett av er definierat helvete bara för att jag inte ansluter mig till er naiva och antiintellektuella tro.
Jag kritiserar, fördömer och förlöjligar er religion och er "gud" hur mycket jag vill.