måndag 20 november 2017

Mina Dennert - money money money ...

gruppen inte-rasist-men:s Myra Åhbeck Öhrman är sur på Mina Dennert. Hon förstår inte varför Mina Dennert menar sig behöva 40 000 i månaden via statligt stöd för att administrera en Facebookgrupp.
”Inte rasist men” tycker det är orättvist att bara #jagärhär ska få betalt för att de stödjer regimen.

Myra Åhbeck Öhrman:
"Sammantaget med att tycka att man själv är värd 40k i månadslön för att man modererat en facebookgrupp där andra gjort arbetet åt en, luktar det mer storhetsvansinne."

Mina Dennert:
"Jag sade upp mig från ett fast jobb för att jobba med detta på heltid eftersom det fanns så mycket att göra. Inte minst alla föreläsningar, press, kommunikation, att leda adminarbetet, försöka bygga upp föreningen osv. Sedan lönen är ju något jag har diskuterat med föreningen. Och vi har återigen gjort en marknadsmässig bedömning och återigen kollat runt bland andra föreningar. Sett på det stora antalet resor jag gör och nätter borta, min utbildning, min ålder osv. osv. kommit fram till 40000. Det vet alla i föreningen om och står bakom. Jag försöker inte lura någon. Och jag tar inte ut lön återigen för att vara elak mot någon annan. Det är så vi har lagt upp det i vår förening helt enkelt och om andra väljer att göra på annat sätt så har jag inga som helst åsikter om det."

Myra Åhbeck Öhrman:
"Vad baserar ni denna "marknadsmässiga bedömning" för talespersoner för ideella föreningar på? Keep in mind att du just nu deltar i en undertråd med ett stort antal människor som lägger större delen av sin obetalda fritid på arbete med ideell verksamhet som till dags dato pågått betydligt längre än din."

https://www.nyatider.nu/antirasister-i-brak-om-status-och-bidrag-inte-en-oandlig-resurs/

Att notera - När Mina föreläser drar hon in stora pengar och de går givetvis till .... trumsolo ... Mina Dennert !

De flesta av de ca 70 000 medlemmarna i gruppen är stödmedlemmar utan inflytande och betalar 100:- i avgift ... dvs ca 7 miljoner ....