torsdag 27 februari 2014

Arbetsförmedling som fuskar - lägg ner skiten

Arbetsförmedlingen i Arlöv har fuskat med sina arbetslöshetssiffror i flera år.

Personer som var arbetslösa fördes in i statistiken som om de fått jobb - enbart för att resultaten skulle se bättre ut,

Det systematiska fusket ska ha varit känt ända upp till tillförordnade generaldirektören, och ska ha pågått i nästan tio år.



Detta fusk tillkom alltså under förra S-regeringen och har sedan drivits vidare år efter år, vedervärdigt.
http://www.expressen.se/kvp/tidlost/arbetsformedling-ljog-om-arbetslosa-i-flera-ar/

SVT Sydnytt uppger att till och med den tillförordnade generaldirektören Clas Olsson känt till fusket. !
 

S-politikern Ola Möller skriver "Inte trodde jag i mina vildaste fantasier att den nymoderata historierevisionen hade nått så långt in i statsapparaten. Det här är mycket allvarligt."

 http://socdemola.blogspot.se/2014/02/logn-forbannad-logn-och.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+OlasTankar+%28Olas+tankar%29

Inte trodde jag i mina vildaste fantasier att det under Göran Perssons jakt på arbetslösa under förra S-regeringen skedde sådant ... eller , jo det skulle jag mycket väl kunna tro ... han slängde ju ut mer än 200 000 i förtidspensionering i sin klappjakt och belönade de på AF som var duktigast på att skriva ut folk...

Det är dags att lägga ner denna mastodont som kostar enorma skattemedel till oerhört liten nytta, maken till ineffektiv verksamhet får man leta efter, och tyvärr går det att hitta inom just offentligt driven verksamhet så letandet är inte så svårt.