lördag 25 januari 2014

Moberg basunerar ut sin klagan

Den flitige S-bloggaren Martin Moberg upprepar sina skeva föreställningar.
" Ty lika kallt som det just nu är på de flesta håll i Sverige rent vädermässigt, är det sett till hur den förda politiken fungerar med udden direkt riktad mot de allra mest utsatta i samhället."

Se : http://martinmobergsblogg.blogspot.se/2014/01/jag-har-givit-upp-och-orkar-inte.html

Sedan länkar Moberg till ett sammelsurium av berättelser :

http://www.socialpolitik.com/myndigheter-stamplar-ut-folk-till-misar-och-hopploshet/

Min kommentar :
 
Förklara för mig vilken ensamstående människa i Sverige som endast har rätt till 3600:- i månaden och inte har rätt till några andra ersättningar/hjälp.

Ett annat fall säger : "Nu har jag aktivitetsstöd 3 400 kr i månaden. Jag har inte rätt till soc för jag har en sambo."
Ja, var det inte så även tidigare under S-regering ?

Jag förväntar mig svar.



PS - Undrar hur kallt det var för de ca 230 000 fler som Mobergs parti körde ut i förtidspensionering, dessa som levde under en mångdubblad risk till förtida död pga själva utanförskapet som förtidspensioneringen i sig ledde till.

Vad blev då Mobergs svar :

"Varför inte höra av dig till Social Aktion med dina frågor, för jag kan förstå att förnekelsen sitter djupt. Men efter att ha tagit del av det material som Social Aktion har, tror jag även att en smygalliansare som du inser att Sverige är på väg åt fel håll...."


DU Martin Moberg presenterar dessa siffror och raljerar kring dem,

Du Martin Moberg har nog ett visst mått av ansvar som politiker att hålla dig till hela sanningen, men just det, det gör DU Martin Moberg inte, det har du ju visat tidigare ...

Du Martin Moberg är inte trovärdig.