lördag 27 maj 2017

Anders Forss har det svårt med sanningen

Anders Forss citat från hans VK-blogg:
(1) "Det är helt rätt att Jukanas hemsida beskriver hur skatteplanering fungerar rent schematiskt men jag har aldrig tagit på mig några sådana uppdrag inom ramen för Jukana "
(2) "Hemsidan och det som står där är inte från 2009 utan från 2005 Jonny – Ingen text är ändrad sedan 2005 på hemsidan."

Sanningen  
(3) : daterat 20 februari 2009 och som bland annat talar om finanskrisen 2008 och som talar om Jukanas kunder vad gäller skatteflykt som klarar sig bättre än andra ...

(4) "Since his retirement from the banking industry Mr. Forss has acted as the President & CEO of Jukana International Sdn. Bhd. working out of their base in Kuala Lumpur, Malaysia.
Since he joined Jukana, its business has grown extensively and Mr. Forss has helped a big number of clients around the world with First Class Tax Optimization structures."

(1) och (2) http://blogg.vk.se/andersforss/2017/05/19/thomas-pikkety-och-hans-teorier-ger-mig-ratt-i-min-syn-pa-skatt-och-beskattning/
(3) http://www.jukana.com/about-jukana/presidents-message.htm
(4) http://www.jukana.com/our-representatives/
Fotnot : jukana.com domänen förnyades av Forss så sent som i december 2016...

Fortsättning ...
(1) Anders Forss : "I Malaysia likväl som i andra länder är det viktigt att ett bolagshemsida beskriver de verksamheter som bolaget har licens at utföra och så ser det ut för Jukana."
Sanningen : (3) "Jukana is not licensed in any jurisdiction to offer financial, legal, accounting, or tax advice. "

(2) Anders Forss : "Hur mycket pengar mina klienter undkommit att betala i skatt är inget jag kan tala om då jag är förbjuden att göra så enligt de sekretessavtal jag skrivit på."
    "Att göra så skulle innebära att jag bryter mot lagar och förordningar och det har jag inte för avsikt att göra."
Sanningen : Nej inte alls. Existerar inga sådana sekretessavtal och de skulle ändå inte vara bindande.
           (4) " Jukana does not divulge client information to any third party without the prior written consent of the client - except when compelled by law to disclose such information.
                 Since Jukana is not a licensed advisor, the company does not fall under the European reporting requirements in consideration to the new money laundering regulations. "
           (5) "The old school traditional bank secrecy in which total anonymity is guaranteed can not be found anymore."
               "No matter where you decide to bank? You must always be prepared that your bank details might be made released and shared, should the reasons in the request be genuine and of the right kind. "


(1), (2) http://blogg.vk.se/andersforss/2017/05/26/som-regeringsbarare-maste-vi-se-till-att-transportbranchen-blir-kvitt-osund-konkurrens/
(3), (4) http://www.jukana.com/legal-information/
(5) http://www.jukana.com/fact-files/banking-secrecy.htm

Vem bor i dessa lägenheter ("huvudkontor") som är kopplade till Jukana .. ?
- Registrant Street: B-9-2, Bayu Angkasa No. 4, Jalan Medan Kapas
- C-9-20, Desa Permai, Jalan Morib, 58100